29 mei km stand 1360

29 mei 2016 - Bolzano, Italië

Gisteravond naar de Champions League finale gekeken. De verkeerde ploeg won door alweer die Ronaldo. Een mooie dag eindigde minder mooi.
Vanmorgen om een uur of 9 zaten we op de fiets. We is weer een drietal, namelijk Hans, Jeroen en Rob.
Voornamelijk omlaag rijden. Gisteren zijn we 600 meter gezakt, vandaag weer 600 meter. Vaak ging dat over prima fietspaden met fantastische uitzichten op de bergen met wolken om ons heen. Dat fietst lekker. We hadden op sommige stukken wel flinke wind tegen. En net aangekomen bij de eerste koffietent werd de regen serieus. Dus nog maar een bakkie en kijken naar de optocht van de schuttersvereniging. De regen leek minder te worden, dus op weg naar de mooie stad Merano waar we een hapje deden en waar we de Nederlandse fietsers Roy en Enzo alweer tegen kwamen. Even bijgepraat en het weer besproken. We waren nog maar nauwelijks onderweg toen de hemel zwart kleurde. Er zat noodweer aan te komen. We vonden net op tijd een open staande deur van een trappenhuis in een groot pand. Alles naar binnen inclusief de fietsen en de buitenlucht liep leeg met enorme windvlagen. Toen het droog leek te worden ging de tocht verder naar Bolzano. Het ging echter steeds harder regenen. Hans en Jeroen gingen het tempo enorm opvoeren. Snelheden van soms over de 30 km per uur. Meer dan 25 km achter elkaar. Rob kon alleen volgen en dat kostte heel veel moeite. Toraal verzopen bereikten we Bolzano. Nu zitten we in het Adriahotel in de buurt van het centrum. Een mooie driepersoonskamer. De fietsen staan in de kelder. 6 !!!!! trappen af naar beneden. Straks gaan we een bier scoren want dat hebben we verdiend.