7 juni 2016, kmstand 2208

7 juni 2016 - Roma, Italië

Rome, we zijn er! Maar dat had nog wel wat voeten in de aarde. De laatste 2 dagen waren zwaar omdat er vooral VAAK geklommen moest worden. Het hoogteprofiel van de laatste 2 dagen leek erop te wijzen dat het zwaarste achter de rug was, niets bleek minder waar. Qua fietsen lijkt het terrein wel wat op dat van de Ardennen: steeds weer opnieuw omhoog. Over de klimmen (die vaak 8 a 9% zijn en enkele km duren) doe je redelijk lang, vooral door alle bagage die je meesleept, maar de afdalingen zijn snel en kort, te kort om uit te rusten. Zeer vermoeiend, of in Robs woorden: "killing!".
Tussendoor maar veel fruit gegeten en water gedronken. Uiteindelijk Rome binnen gerold. Wat een chaos op de weg! We dachten er goed aan te doen bordjes te volgen, maar die stuurden ons een vierbaansweg op, en dat vond ook niemand een probleem, maar dat begon op zelfmoord te lijken. Na enige omzwervingen via een nauwlijks begaanbaar pad over een brug bij de zeer goed uitgeruste camping Flaminia Village aangeland. Gebruikelijke ritueel: douchen, wassen, bieren. Morgen de binnenstad van Rome in, maar wel met openbaar vervoer, we zijn wel moe, maar niet levensmoe...

1. DIK:
    Klasse.

Veel,plezier nog in rome
  5. Cobie:
    7 juni 2016
    Geweldig mannen van Hartegefeliciteerd ,jet gevoel dat het alleen maar leuk was komt nog wel ,nu lekker genieten het toch maar gedaan.
  6. Derk:
    7 juni 2016
    Amice, roem gaat langzaam langs een steile weg omhooggevallen. Driewerf bravo
  7. Cuno:
    7 juni 2016
    Complimenti ben fatto. La maglia rosa ha vinto tutti e due!!!!
  8. E.Hage:
    7 juni 2016
    ROME. Toppers. Il vond het erg leuk om de reisverslagen te lezen.
  9. Lies:
    7 juni 2016
    Goed gedaan jongens! Ook van mij van harte gefeliciteerd.
    Nu het zwarte pak aan en dan naar de paus.
    Maak er nog maar een paar mooi rustdagen van en dan terug naar het noorden. Leuk jullie te volgen en wanneer komt het volgende fietsplan? Op naar de champagne!
  10. Gwenno:
    8 juni 2016
    Goed verhaal. Terug ook op de fiets of nu wel genoeg bergen gezien?