6 juni 2016 km stand 2130

6 juni 2016 - Otricoli, Italië

Gisteren na het douchen zijn we te voet naar de fietsenwinkel Angelucci Cicli gegaan om te kijken wanneer hij maandag open zou zijn. Immers wij hadden een nieuw wiel nodig voor de fiets van Rob.
Maar Angelucci was heel onverwachts voor ons op zondag in de winkel, bezig met de administratie. Hij deed open en met handen en voeten taal werd hem ons probleem duidelijk. Hij nam ons mee naar een opslag onder de winkel en had het goede wiel in voorraad. Het is een tijdelijk wiel want in Nederland krijgen we een nieuw Santos wiel. Dit hebben wij vernomen van onze fiets leverancier Roel Peereboom in Wageningen. Wij gaan op uitnodiging van hem binnenkort een keer gezamenlijk een hapje eten om onze ervaringen tijdens de reis naar Rome te bespreken.
Hans heeft het nieuwe wiel gemonteerd en we konden weer FIETSEN.

Vandaag zijn we om 9 uur gestart. Heerlijk weer. Weinig wind. Het landschap en de dorpjes in het stuk dat door de Toscane voert zijn schilderachtig. Maar wel een paar flinke hobbels van 250 meter stijgen waar we over heen moesten. In totaal zijn we vandaag zeker 800 meter omhoog gegaan.
Zoals gebruikelijk koffie na een km of 30. Picknicken voor de supermarkt als lunch en nog een limonadepauze.
We zitten nu in een heel aardig hotel dat nauwelijks duurder is dan de dichtbij gelegen camping. Dat maakte de keuze simpel. Nu douchen en bier!!!!

1. Nanda:
    6 juni 2016
    Wat wil je nog meer. Heerlijk weer. Een nieuw wiel. En bier.
    Genieten
  2. Jeroen:
    6 juni 2016
    Een betere plaats om een nieuw wiel te vinden dan Santa Maria degli Angeli is er niet lijkt me. Alhoewel... misschien komt Belfast in de buurt :) goed geregeld mannen, veni vidi fietsie Santos!
  3. Corrie:
    6 juni 2016
    Angelucci Cicli ? (grapje zeker). Die Italianen hebben ook veel in de kelder. Roel Peereboom heeft zeker ook zo'n kelder. Erg klantvriendelijk dat je een nieuw wiel krijgt voor een (bijna) onderhoudsvrije fiets!
  4. Bart:
    7 juni 2016
    Hoi mannen,
    Als jullie dit lezen zitten jullie waarschijnlijk al met een groot glas bier in Rome. Ik zag net dat het nog maar circa 80km (via de autostrada) naar Rome is.
    Geweldige prestatie! En met Hans erbij heb je nooit een "dull moment" :-)
  5. Lies:
    7 juni 2016
    Wat zijn er toch veel succesmomenten voor jullie. Een afdaling waarbij Rob's wiel kuren ging vertonen. Bergafwaarts beneden gekomen zonder schrammetje maar vol verbazing dat er niets ernstigs was gebeurd. De ontmoeting van een fietsenmaker, die op zondag arme sloebers kan helpen, doordat hij als klein vakman het weekend gebruikt zijn zaak op orde te houden.
    De trant van jullie verhaal is erg luchtig. Dat leest lekker weg, maar achter de schermen wordt er vast wel eens door het haar gekrabbeld , denk ik! Maar .... Rome is in zicht. Toi toi!