4 juni km stand 1975

4 juni 2016 - Umbertide, Italië

We gingen gisteren vroeg naar bed maar het slapen wilde niet vlotten. Wel zaten we om 7 uur 30 op de fiets. We moesten een berg over vanaf 275 meter hoogte naar bijna 1000 meter hoog) en de weers berichten voor na de middag waren slecht. Storm, regen, onweer, regen. Wij wilden voor de bui boven zijn en dat is gelukt. In iets meer dan 3 uur waren we boven met behulp van diverse bananen voor de energie, en hadden we bijna 40 km gefietst. Doorweekt van het zweet. Op de top was wel een restaurant maar dat was niet open. Dus dan op straat droge spullen aantrekken en afdalen tot de eerste horeca gelegenheid. Koffie met broodjes en toen verder dalen. Weer een uurtje verder hebben we een supermarkt geplunderd. Voor de deur heerlijk meloen en yoghurt zitten eten. We zagen het slechte weer steeds dichterbij komen en uiteindelijk werden we ingehaald door een enorme bui regen. Slaapgelegenheden zijn hier schaars maar we hebben wat gevonden voor weinig geld. We zijn weer flink opgeschoten.