17 mei 2016 kmstand 400

17 mei 2016 - Koblenz, Duitsland

Vandaag vroeg op. Goed ontbijt. Paar broodjes extra meegenomen en hoppa kwart voor 9 op de fiets. Op weg naar de brug van Remagen, een oorlogsmonument.
Al snel kwamen we Marjo tegen, een dame alleen op de fiets naar Rome en ook op een Santos fiets. Even later gedrieën aan de koffie, slechts verstoord door 2 heren ook op weg naar Rome. In het dorp wat pillen en zalf gekocht voor Hans zijn knie. Heerlijk fietsen langs de Rijn. Onderweg kwamen we Marjo weer tegen en hebben we besloten om met z'n drieën een Lidl lunchje samen te doen. Na het afscheid fietsten wij weer verder, maar Hans zijn knie werd niet minder. Dus dan stap je bij een orthopeed in Koblenz binnen. Foto's gemaakt. Conclusie geen meniscus maar wel een geirriteerde vetbult achter de knieschijf tgv een onverwachte beweging. Rob had die vetbult wel in de gaten maar zocht de knie op een andere plaats. Betalen was lastig want we zaten zonder cash en creditkaarten was problematisch, dan maar op vertrouwen gepind en vervolgens cash betaald. Nieuwe medicijnen gekocht en kilometers verderop een biertent gevonden. Gelukkig was er ook een hotel bij. Daar zitten we nu met zicht op de Rijn.
Toch weer dik 90 km gedaan inclusief een beetje heen en weer in Koblenz. Totaal 400 km en een beetje.

1. Willem en Alie:
    Hoi Rob en Hans,
    Namens ons een goede reis naar Rome. Hopelijk met goed weer en
    hopelijk voor Hans een snel herstelde knie.
    Groetjes uit Schagen.
  2. Naropa:
    17 mei 2016
    Ik zal duimen voor de know van Hans en hoop dat de situatie niet verslechterd. Jullie zijn goed bezig en zitten in een strak schema.
  3. DIK:
    17 mei 2016
    Ah, schitterend ! Aan de Rijnoever, Duits eten en Duits bier. Heren, ik ben jaloers.
    (Hans, wees verstandig, zorgt dat je geen negatief souvenir aan deze reis overhoud.)
  4. Martin Pisa:
    17 mei 2016
    Beter een bult van het bier dan een bult van het fietsen. Sterkte daarmee en hopen dat het goed komt.
  5. Nanda:
    17 mei 2016
    het gaat goed zo te lezen.

Ik hoop dat de pijn van de knie iets minder gaat worden
  6. Corrie:
    17 mei 2016
    Ik leer weer bij: een Lidl lunch; vetbult in de knie en de brug naar Remagen waar een oorlogsmonument is. Zo'n Duitse orthopeed klinkt een beetje gevaarlijk. Take care en tot snel.
  7. Lies:
    18 mei 2016
    Hoop dat de medicijnen (zonder drank) goed aanslaan. En dat je het maar vol mag houden. Maar je bent een bikkel dus daar vertrouw ik maar op.
  8. Pieter:
    19 mei 2016
    Beste remedie tegen een geirriteerde vetbult achter de knieschijf is een auto ;0)