18 mei 2016, kmstand 500

18 mei 2016 - Selzen, Duitsland

Vandaag weer 100 getrapt. Eerst stukje langs de Rijn. Het onvermijdelijke bakkie koffie doen na 25km in e.o.a. dorp aan de rivier bij een Italiaanse ijssalon. Op ong. 10 km's een flinke steek in mijn knie. Na initieel profaan taalgebruik, enorme verlichting. Er is blijkbaar 'iets' los geschoten. Voor het eerst sinds een dag of drie een tijdje pijnloos gefietst. s'Middags nog ergens iets gedronken, Rob werd aldaar achterna gezeten door een dame op hoge leeftijd met een briefje op haar rug waar een adres op stond. Hij blijft een babe-magnet. Onderweg Marjo en nog een Rome-ganger tegen gekomen. We liggen 2 dagen voor op schema. Jeroen komt zaterdag naar Heidelberg om ons tot na de Alpen te vergezellen. Hij heeft ons aangeraden om door te fietsen en aangegeven dat hij ons wel zal inhalen. Daar twijfelen we niet aan, maar dat advies nemen we gedeeltelijk over. We blijven 1 rustdag in Heidelberg. Wasje doen, de benen even laten recupereren, stad bekijken, biertje doen op terras en andere nuttige dingen. De temperaturen zijn gestegen, het is droog, beetje zuiderwind tegen, maar het was vandaag heerlijk fietsen. Aan het eind van de dag zijn wij beland bij Weingut Christianshof in Hahnheim voor een overnachting. Toptent! Prima kamer met flesje zelfgemaakte Dornfelder Rotwein en zeer betaalbaar. Morgen naar Heidelberg.