19 mei km stand 595

19 mei 2016 - Heidelberg, Duitsland

Gisteravond heerlijk biefstuk gegeten met Riesling wijn van het landgoed. Slapen ging wat minder. De vloerverwarming zorgde voor tropische temperaturen.
8 uur op en half 10 op de fiets. Heerlijk fietsweer. Weinig wind en steeds warmer. De fietskleding werd aangepast. Om een uur of 11 koffie bij alweer een Italiaan. Later een bescheiden lunchje onder een boom en koffie met lekkere dingen bij een bakkerijtje. De aardbeientaart van Hans had volgens de verkoopster maar 3,5 miljoen calorieën. Dat viel mee.
We kwamen er langzamerhand achter dat er in Heidelberg geen camping is. Die zijn kilometers verder. Een jeugdherberg is een goed compromis gebleken. We blijven hier 2 nachten. Morgen gaan we Heidelberg verkeer. Tijdens ons diner hier kwam Hans er achter dat Baha'i volgers in dezelfde jeugdherberg verblijven als wij. Zij hebben een conventie in Heidelberg. De echtgenote van een ex QAD collega en Baha'i volger is medeorganisator. Hans heeft intensief met hem samengewerkt op een project en is nog bij hen thuis geweest. En dan zeggen ze dat toeval niet bestaat! Het weerzien was hartelijk.

1. Ronald:
    19 mei 2016
    Leuk om jullie reis te volgen. Wil het ook een keer gaan doen!
    Veel succes.
    Ronald