26 mei 2016, kmstand 1140km

26 mei 2016 - Stams, Oostenrijk

Gezien de wat beperkte voorzieningen (afstand van de tent /hoeveelheid) op de camping in fietskleding overnacht. Waait overdag wel weer uit en je bent smorgens mooi snel klaar .
Vandaag de eerste dag in de Alpen. Voor vertrek nog even remblokken verwisseld bij Jeroen en Rob. Bij Robs fiets constateerde ik enige speling op de as/naaf in het voorwiel. Fietsleverancier Roel Peereboom smorgens om ong. 8 uur gecontacteerd middels Messenger. Altijd bereikbaar die gast. Met 1 van zijn kinderen op de arm hoorde hij mijn verhaal aan en beloofde in de loop van de dag te reageren. We zijn wel doorgefietst. Rond het middaguur werd ik teruggebeld. Roel heeft ondertussen Santos gebeld. Hij stelt ons gerust. De industrielagers in de naaf zijn sterk genoeg om door te fietsen. We houden de hoeveelheid speling in de gaten. De Buchner Hohe vandaag af ging tenslotte met snelheden boven de 65km/u. Voor de rest was het een topdag. Zonnetje, af en toe een fris briesje, lekker als je een paar km moet klimmen. Mooie klimmen, fantastische landschappen en snelle afdalingen. Misschien niet zo snel als met een racefiets zou kunnen, maar je moet een fiets van 18kg met net zoveel bagage wel onder controle zien te houden als je op een haarspeldbocht af dendert (mijn eigen gewicht laat ik dan maar even weg). Onderweg de onvermijdelijke broodjes, koffie mit kuchen en een frisje tot ons genomen. Dat dat geen overbodige luxe is blijkt uit het feit dat Jeroen (die ons doorgaans makkelijk voorbij fietst) met hongerklop op de Buchner Hohe moest pauzeren. Dextrootje, broodjes, nootjes etc en weer verder. Onderweg kwamen we vandaag weer dezelfde fietsers tegen als gisteren, beetje bijkletsen en dan weer verder. Ook onderweg nog even kennis gemaakt en wat gedronken met een collega van Jeroen en zijn vriendin, die in de buurt waren.
Morgen beetje net zo'n dag als nu. Overmorgen wordt het afzien. We staan nu op een rustige camping met goede voorzieningen. We gaan douchen en dan afzien in het dichtstbijzijnde gasthof...

1. Cobie:
    26 mei 2016
    Erg leuk om zo op de bank mee te genieten .ook omdat we de tocht zelf hebben gedaan ,mooie tijd om te fietsen lekker genieten ,maar dat doen jullie wel zo te lezen.
    Hartelijke groeten Geb en Cobie
  2. Germa Zeldenthuis:
    26 mei 2016
    Leuk te volgen. Veel plezier.
    Germa
  3. Naropa:
    27 mei 2016
    Mooi verhaal. Sterkte vandaag.