28 mei Met Rob naar de Top km stand 1275

28 mei 2016 - Prad am Stilfserjoch, Italië

Gisteravond met zijn vieren blijven eten in de biertent van Rob en Hans. Oh nee vijf want Jeroen en Marjo namen Karl Heinze met zich mee, ook een fietser. Veel te dure wijn besteld en extra koolhydraten voor de tocht van vandaag.
7 uur op. Alles opruimen en inpakken. Dat dachten we tenminste. 8 uur ontbijt op het plein. Take a way koffie en broodjes van de bakker. Bananen en beleg uit de supermarkt. Heerlijk en relaxed. Eerst 25 km redelijk relaxed met een bakkie als begin van de klim. Het was een flinke klim. 400 meter stijging in 6 km, gemiddeld zo'n 7%, naar hoogte 1400 meter. Veel fietsers hadden problemen. Wij kwamen er goed doorheen. Hans en Jeroen uiteraard met een straatlengte verschil. Daarna nog een stijging naar 1530 meter. Toen zaten we al in Italië. De laatste 30 km was alleen maar dalen over uitstekende fietspaden, met snelheden van bijna 60km/uur. Snel !!!!!! Eenmaal op de camping Sagemuhle kwam Hans er achter dat we de tent stokken vergeten waren. Onze grote organisator Jeroen regelde dat de eigenares van de vorige camping de stokken aan de chauffeur van de bus naar Nauders meegaf. Hans heeft ze daar opgepikt mbv een taxi. Problemen zijn er om opgelost te worden. Morgen verder afdalen.

1. Naropa:
    1275 km! Goed werk.
  2. Nanda:
    28 mei 2016
    wat een service mbt de tentstokken

zelfs in de bergen gaat het goed. Veel plezier morgen bij het afdalen
  3. Cobie:
    28 mei 2016
    Geweldig Italië en dan fiets je zomaar in een ski gebiedt toppers.
  4. John Spronk:
    30 mei 2016
    Dag Hans, gezien je reputatie qua verstrooidheid valt het mij mee dat pas na zoveel dagen zoiets gebeurd is (grapje). Mooi dat je niet 2x keer die Reschenpas hebt hoeven doen.