31 mei km stand 1545

31 mei 2016 - Verona, Italië

Vanmorgen heel vroeg op omdat Jeroen op de trein moest naar Bergamo. Vandaar vliegt hij naar huis. Uiteraard hebben we hem op de trein gezet en afscheid genomen na een hele leuke periode samen. Wij verstuurden per post nog wat overbodige bagage naar huis. De medewerkers van hotel Americana hielpen ons aan een doos te komen want de Post had ze niet meer. Dit is maar 1 van de voorbeelden hoe het ging in het hotel. Geweldige service van de medewerkers, goed eten, prima kamer en bovenal een goede sfeer en dat alles voor een zeer betaalbare prijs.
Om kwart over 9 vertrokken we. Het weer was goed. De eerste uren geen wind of wind mee. Zonnetje. De Italianen doen veel aan onderhoud van de fiets wegen en sluiten daarom gewoon een weg af. De bewegwijzering van omleidingen is minimaal. Vaak niet meer dan een geel bord zo groot als een postzegel of gewoon niets. Zoek het maar uit lijkt het motto vaak te zijn. Omleidingsbordjes is op bezuinigd. Onderweg kwamen we ineens een inktzwarte lucht tegen. We zagen dat er regen in de lucht zat. Harder fietsen om de wolk voor te blijven. Helaas moesten we ook nog bergje van 200 meter hoog pakken met een stijging percentage van 10%. Maar we hebben het gered en zagen vanaf een hoog gelegen positie hoe de lucht een bak water omlaag stortte.
Nu zitten we op een mooie camping in een voormalige vesting / kasteel. De camping is gevestigd op een heuvel. Het vroeg enige inspanning om er te komen, maar het uitzicht over Verona is schitterend. Op de camping kennis gemaakt met een engelse jonge gast die een half jaar op de fiets door Europa trekt. Hans heeft heerlijk gekookt. Bier en wijn vloeien in alle hevigheid.
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Cobie:
    31 mei 2016
    Nou mannen jullie schieten lekker op .
    Groetjes
  2. Derk:
    31 mei 2016
    Mannen, het is elke dag weer genieten van jullie resumé van de dag. In feite ben ik stinkjaloers op de prestatie en op feit dat jullie van die fantastische natuur doorkruisen. Overigens jammer dat ik geen aandeel in bier of wijn heb; trouwens heb jij Hans al gepoogd met bitcoin te betalen? Goede en veilige reis verder. Derk
  3. Naropa:
    31 mei 2016
    Alweer genoten van een mooi epistel. Proost mannen.
  4. Lies:
    1 juni 2016
    Geen wonder dat je zo lekker kunt koken. Ik neem in mijn recepten altijd water en of bouillon, maar jij gebruikt wijn en bier. Ik zal het ook uitproberen.
    Veel plezier en houd het droog!