1 juni 2016, kmstand 1660

1 juni 2016 - Pizzon, Italië

Vanmorgen redelijk vroeg opgestaan. Om 8 uur afgerekend en ontbeten en om 8:30 weggereden. In Verona nog een beetje rondgefietst, even pinnen, foto van de arena gemaakt en ons vervolgens aan de stad ontworstelt. Ging niet echt flitsend vandaag, aan de kwaliteit van de wijn van de vorige avond heeft het niet gelegen. Het is vandaag een vlakke etappe geworden van toch nog ong 115 km. Ferrara niet gehaald, maar we vonden het genoeg. Dan kom je in Fratta Polesine en zie je dat de afstand met de auto slechts 70km bedraagt. Hans Reitsma heeft zijn best gedaan om er wat van te maken. Dat heeft vaak met veiligheid en natuurschoon te maken. Sommige dorpen ommuurd met oude stads/kasteelmuren waren zeker de moeite waard, maar de Po vlakte is fietsend niet erg spannend. We zijn 5x kort gestopt om wat eten & drinken te kopen en consumeren. Nu zitten we in een museum en oude watermolen waar ze kamers verhuren en een goede locale menukaart hebben met veel vis. Morgen toch in Ravenna zien te komen. Vanavond maar een beetje piano met de wijn.