2 juni km stand 1780

2 juni 2016 - Ravenna, Italië

Vanmorgen bijtijds vertrokken. Maar eerst nog even met een Rome loopster bijgepraat. We hadden haar gisteren al in het dorp van onze watermolen gezien.
Na de fantastische 3 gangen maaltijd van gisteren was het ontbijt van het type Continental Breakfast of Petitie Dejeuner. Niks dus. Na een km of 30 broodjes en beleg gekocht en aan de koffie. Mooi weer en geen wind. Maar dat ging veranderen. In de loop van de middag werd de wind sterker en vooral tegen. Het is hier een feestdag dus veel is gesloten.
Onderweg hebben we nog een keer bij een kerk beschutting gezocht voor een zwarte wolk en de resterende broodjes opgemaakt. Een lekker broodje met een Jezusbeeld vlakbij. Op een paar druppels na is alles goed afgelopen. Maar die wind had wel iets met die zwarte wolk te maken. In de buurt van Ravenna kreeg Hans het zwaar. Te veel kop werk en te weinig gegeten. Maar een Magnum doet wonderen. We zitten nu in een middenklasse hotel vlak bij het centrum van de stad. Straks gaan we een hapje eten. De Apenijnen wachten.

1. Ben:
    2 juni 2016
    Beste Hans en Rob, met veel bewondering lees ik nu al een aantal dagen jullie reisverhalen. Nog een klein stukje en dan kunnen jullie toasten en proosten op het bereiken van de eindbestemming. Alleen nog even de de Appennini en dan Rome.
  2. Naropa:
    2 juni 2016
    Op naar de Apenijnen! Nog 5 dagen?
  3. Cobie:
    2 juni 2016
    Hallo Rob en Hans geniet van de tocht over de Apennijnen wij vonden het prachtig een tip neem wat gedroogd fruit mee altijd makkelijk .
    Groetjes
  4. Lies:
    3 juni 2016
    Wat een prestatie. Wat een afstand hebben jullie al afgelegd. Gelukkig dat het weer beter wordt.
    By the Way, die oranje fiets was eigendom van Willem Alexander. Hij heeft toentertijd daarmee Maxima uit Argentina gehaald. De bagagedrager staat als tafeltje op het zonneterras in Wassenaar.